Pages

Tuesday, December 14, 2010

Perubahan

Masuk kali ini sudah berapa kali idea aku berubah, berpusing, sekejap keluar, sekejap hilang dah macam chipsmore. Proses menulis ini bukan senang sebenarnya. Teringat kata Saudara Imaen dari JS, menulis seperti proses belajar. Walaupun sudah beratus-ratus halaman kita tulis, dan kemudian setelah itu kita delete kesemuanya, itu tidak akan merugikan kita. kerana kita akan belajar dari proses tersebut. Belajar dari proses padam dan tulis kembali kemuadian padam.


Terasa nak jadi gedikss menulis ini. tetapi perkara baharu dalam hidup ini memang bukan senang. Aku bukan dilahirkan sebagai penulis, aku cuma ingin belajar menjadi seorang penulis. Aku ingin melahirkan karya-karya yang dapat dibaca dan dapat diambil istifadah daripadanya. Karya yang dapat mendidik masyarakat. Tidak perlu kepada karya yang agak berat, hanya karya simple tetapi meninggalkan kesan ke dalam jiwa masyarakat.


Mampukah aku menulis dengan baik?? 

No comments:

Post a Comment